lördag, augusti 14

sigtuna




Idag åkte jag med kära mamma och syster till Sigtuna. En bedårande liten stad, för drömmare som jag. Anna retar mig och säger att allt jag gör är att drömma, ja, ibland borde jag nog dras ner till jorden lite, men bara lite. Vi kikade i butikerna och på loppisar och åt räkmackor under skuggan av ett träd. Jag hittade en lampskärm för drygt en tjugolapp och sen åkte vi hem. Bilen var i princip som en bastu så vi stannade i Vårdsätravik och mamma och Anna tog ett dopp, för mig fick det vara. Det var ju rena självplågeriet. Nu lyssnar jag på Mumfor & Sons och nynnar med. Jag har fått kläder som syster rensat ut och hon ligger på någon säng och är ledsen, älsklingen. Mamma lever på balkongen, det har hon gjort praktiskt taget hela sommaren. Inte konstigt att hon är så brun. Imorgon ska vi fira kusin Edvin som fyller 18 år och senare under dagen ska jag träffa min Gabbe. So long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar