tisdag, december 28

evil's in my pocket and your strength is in my hand

Igår impulsklippte jag min lugg några minuter innan bussen gick. Helt ojämn. Perfektion är ändå inget att eftersträva. Var med Hedvig hela dagen. Kommer sakna den tösen nu när hon åker till Thailand i två veckor, men ack så underbart för henne. Idag var jag med Josse ett tag. Vi åkte till Helping hand, gäspade stup i kvarten och hon hittade en massa fint. Gick till Emmaus och där hittade jag en marinblå jacka i ull, herrmodell. Men jag tyckte om den, så kunde inte låta bli att köpa den. Kikade på drömklänningen som hänger i Janemars. Det var både på gott och ont som Hedvig visade mig deras vintageklänningar, de är så fina att det gör lite ont. Så jag hängde undan min drömklänning och tänker köpa den imorgon. Till nyår. Jag kommer aldrig att vilja ta av mig den. Imorgon ska jag träffa Cecilija, som jag inte har träffat på jättelänge, om man bortser från när vi hälsat i skolan. Det ska bli fint!


Ritade med pastellkritorna jag fick av mamma i julklapp. Tog inspiration från en bild jag såg i min historiebok, The last of England.

1 kommentar: