tisdag, maj 1

valborg


Åh, Valborg var en lång dag! Vaknade vid åtta, gjorde oss i ordning innan vi gick till Gustaf för Champagnefrukost. Efter gröt, ost och kex, mousserat vin och en himla massa frukt gick jag och Christine till ekonomikumparken för att dansa till systers klubb som spelade, det var något otroligt finurligt att ta sig från den ena sidan av folkmassan över till den andra. Sedan var vi så trötta, satt i Hedvigs trappuppgång ett tag men gick sen till rektorsparken för att äta glass. Christines syster, Hedvig och Tova mötte upp oss och jag sov så skönt bland de blå blommorna. Sedan skulle vi göra i ordning för grillning uppe på Hedvigs uteplats. Hedvig och Tova gjorde potatissallad, Anna ramlade in, drog med någon Rickard som tog Hedvigs "lost and found" klocka mot en flaska vodka, vi bar upp stolar och bord, dukade fint, jag stekte vegetarisk mat och sedan kom några flickor. De åt, sedan gick de. Då kom Felicia och Martin och deras kompisar, men när det blev kallt försvann även de.
Malkolm och hans vänner kom när de flesta hade gått och vi drack upp den sista alkoholen och var så där lagom roliga. Lekte i Hedvigs lägenhet och jag gick runt i Hedvigs underbara prinsessklänning, det kom in lite främmande personer i lägenheten lite då och då och tillslut bestämde vi oss för att gå ut. Men det var fullt på alla uteställen, så det slutade med att vi låg på marken i Vasaparken och såg på stjärnhimlen och blev kanske lite för djupa och lite för ledsna. Gick tillbaka in i värmen i Hedvigs lägenhet, jag värmde grillspett till pojkarna och sedan somnade vi på Hedvig golv, jag och Malkolm i ett påslakan.
Valborg var en lång men himla lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar