torsdag, februari 11

om mig

Photobucket
Om jag ska beskriva mig själv, borde jag kanske nämna att jag är lite utav en tant. Jag samlar på broscher, små koppar, spetskragar, rosetter, baskrar, hattar, knappar och allt med brocerat tyg. Förutom det samlar jag på vykort och brev. Jag föredrar traditionella brev framför email. Jag är lite efter när det kommer till allt tekniskt såsom mobiltelefoner och alla typer av installationer. Vilket jag kanske borde skärpa mig med. Jag använder sällan byxor, jag föredrar mina klänningar och kjolar. Jag använder sällan svordomar, gör jag det så bör du veta att det beror på att jag är väldigt upprörd. Jag är en djurvän, äter inget kött, kanske är jag dum som inte räknar med fisk. Men det handlar mycket om hur djuren behandlas, jag finner ingen moral i hur det går till på slakterierna. Jag bär dock skinn, väskor, skor och handskar, det har jag inget emot, eller vill inte kanske rättare sagt.
På fritiden tycker jag om att fika med mina vänner, gå i vintageaffärer, sitta vid min symaskin, måla, rita, pyssla och att fotografera. Resa är det bästa jag vet, tillsammans med människor jag älskar, för det finns inget mer intressant än att uppleva nya platser, nya människor och allt vad ett nytt land kan ge. Jag älskar musik, men vem gör inte det? Typ av musikgenre jag lyssnar på är väl indie, både rock och pop. Det instrument jag älskar mest är piano, näst efter rösten, åh vad jag önskar att jag hade en gammal flygel att sitta vid och plinka på. Jag älskar konst, klassisk konst, jag har lite svårt för abstrakt och modernt, men det finns väl undantag. Jag älskar romantik, romantiska filmer, dikter och böcker. Egentligen kan man se romantik överallt om man verkligen tittar. Viktigast för mig är mina vänner och min familj, jag älskar var och en av dem och skulle i ett ögonblick ge mitt liv för dem. Jag har haft problem i mitt liv, men egentligen har väl alla det, mer eller mindre, men just nu ser mitt liv väldigt ljust ut. Just nu är jag väldigt glad och tacksam.

10 favoriter
- Band, måste nog säga The Beatles.
- Låt, svårt.. Fake plastic trees, heartbeats och There is a light that never goes out, listan är lång.
- Djur, späckhuggare, en dröm är att åka ut och se dem i norska havet.
- Stad, Montreal, jag älskar miljön, arkitekturen, människorna, alla affärerna och utelivet. Men Paris är också en väldigt vacker stad.
- Färg, blå, alla nyanser! aliceblue är den ljusaste av blå.
- Konstnär, Dante Gabriel Rossetti, jag älskar hans målningar med de vackra kvinnorna.
- Designer, Chanel och Vivienne Westwood.
- Bok, Tillsammans är man mindre ensam, den är fin.
- Film, verkligen svårt men, Titanic, Wickerpark, Dagboken, Prinsessan och Krigaren och ja, romantiska filmer.
- Årstid, alla är fina, men sommar måste jag ändå säga.

5 kommentarer:

  1. Svar: Tusen tack, fina du! Armbanden har min mormor gjort! Men sådan tennarmband finns väl lite varstans eller ja iallafall här uppe, men de kostar ju endel tyvärr.

    Och så himla fin presentation! Du verkar vara en sådandär extra fin person och så är du så galet söt!

    SvaraRadera
  2. Du anar inte så lycklig känsla jag känner i hela kroppen när du vågar skriva ut och verkligen ger intrycket att du kommer mer och mer på fötterna!

    Älskar din "tant" stil, sjukt skön utbrytare från samhällets "sexistiska och grupptryckspräglade trender med massa äckliga stilar och dylikt" Skulle lätt vilja ha gubbstilen, du får lära mig en dag! hade varit coolt! haha

    Det absolut bästa samtalsämnet med dig(smått överdrivet) är ju lätt din dubbelmoral med djur hahah, glömmer fan aldrig våra sjuka debatter! Du kan din sak men jag är otroligt envis(otur). Fisken lider längre och mer än djuren som du definerar det som, de ligger på båten och dör där, "djuren" får en snabb död och känner ingenting, det används bedövning. Man tar upp fisken när den leker & ibland genom helt sjuka sätt! Ska fan sluta äta fisk för att vara motsatsen till dig! haha

    Älskar verkligen att du öppnar dig så mycket, typiskt dig! Du glömde säga att du är filosof innerst inne & att du har jätte fina ögon & hela du är fin & på tal om din insida, helt makalös! Obeskrivlig, har aldrig träffat, lärt känna, fått känna, pratat med en så näst in på perfekt människa (eller exakt hur en människa ska vara - i mina ögon) (inte samhällets ögon kanske hööhöhöhö).

    En sak, vet ej om du gör det men INGEN FÅR RÖKA!!! Ska köpa upp hela tobaksindustrin och tända eld på den, den får inte döda dig!!! :O:IO:O

    Det sjukaste är att jag ser mig själv i det du skriver, med vissa avvikelser såklart, oj vad jag skriver, hmm...

    Men 'A'nngel(manda) du är inte bäst men ingen annan är bättre än dig. Glöm ALDRIG, ge aldrig upp & kämpa för dig själv inte för någon annan!

    Ha en bra fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, etc. haha

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är min underbara, finaste och vackraste tant <3 Kan inte fatta att du är yngre än jag, ska vi byta plats? hihi
    Tack för att du finns i mitt liv och förgyller mina dagar :*

    Pussi

    SvaraRadera
  4. sv. den är fantastisk. tänk vad man kan hitta på rean!

    jag ärvde faktiskt en gammal flygel från mormor i höstas - världens finaste.

    SvaraRadera
  5. De filmerna är dunder bra, bra val! Min mamma tittade på dina bilder på look book och här, hon tkr du är vacker :)

    Vi har en sjukt bra och fin spellista på spotify, älskar den, tänker alltid på dig när jag spelar den. Ska spela den ikväll, har du haft en bra helg änsålänge? Du får kommentera mina redigerade bilder @ bdb/ brukar inte redigera -.-
    :)

    SvaraRadera