onsdag, november 3

it will follow the rain




Igår var vi och visade Uppsala för Aylin och hennes vän Linda som kanske ska börja läsa på något gymnasium här nästa år. Vi fick hembakade bullar hos mormor och pratade om framtidsplaner. Hon som är pensionerad lärare avrådde mig från läraryrket. Jag drömmer ändå om att bli bildlärare, eller kanske öppna min egna vintage butik eller något mysigt café. Jag har ingen aning om var alla vägar kommer att leda mig, men det är lite av tjusningen med framtiden. Efter att vi visat lite av Uppsala för dem åt vi middag hos mormor och hyrde en skräckfilm, Rosemary's baby, som killen med de vänliga bruna ögonen tipsade oss om. Fy vad bra den var.
I väntan på bussen hem gick jag runt i stan i mörkret och regnet. Regn är inte så romantiskt när man är ensam, enbart sorgligt.

1 kommentar:

  1. du blir vackrare och vackrare för varje dag som går. längsen vi sågs nu. puss.

    SvaraRadera